• Nadal 2020

    17. Els trineus

    Praga i Hèlsinki

    El petitó prové de Praga i el gran de Helsinki. Sempre amb un somriure i cantant cançons, ajuden al Pare Noel, als Reis i als rens a fer arribar regals a totes les portes.

    El millor regal per aquests dies, i tots, és gaudir de bona salut.

    El trineu es , segons ens explica enciclopèdia catalana, un vehicle proveït de patins o d’esquís en lloc de rodes que es desplaça lliscant sobre la neu o el glaç, estirat per cavalls, rens o gossos.

    En català trineu, en finès Reki, en txec sáně.

    Deia Mika Waltari «cadascú busca en les seves creences un consol a les contrarietats i a les males passades dd la vida »

    Cuidem-nos molt tots.

  • Blog

    El poder de les petites coses

    Sé que molt sovint parlo del meu arbre. És un arbre petit i és com qualsevol altre però a mi m’agrada molt observar-lo.

    Em fascina veure com neixen i creixen les fulles, com es formen i s’expandeixen les branques en totes direccions.

    El meu arbre és petit i valent. El tronc es va fent gruixut i les capes es van formant una sobre l’altra. S’enfila buscant el sol i aguanta vents i pluges sense por.

    El més increïble de tot és que, després d’un estiu difícil en el que ha lluitat contra un bitxo que se li menjava les fulles, ara torna a florir. El groc de les seves flors ja despunta.

    Ara que arriben els dies freds i curts l’ arbre em demostra que en les coses petites hi ha la més gran de les belleses.

    Si un arbre tant petit és tant fort i lluitador, nosaltres, tots nosaltres, també ho podem ser i podem florir en les situacions més complicades.

    Perquè tenim unes bones arrels.

    Cuidem-nos tots molt.

    Deia la poetessa Mary Oliver : » Instruccions per viure una vida: Presta atenció. Sorpren-te. Explica-ho «

  • Blog

    Un diumenge qualsevol ?

    En aparença avui és un diumenge qualsevol: Un cafè amb llet ben calent per despertar-nos ara que el fred comença a arrabassar les parets, un passeig fins a la font, roba estesa al patí ( que el sol eixugarà en poca estona ). Un matí d’estar per casa sense mirar el rellotge. Xandall i mitjons, sense un calçat que estrenyi els peus i ens recordi que hem d’anar d’una banda a l’altra a corre cuita.

    El calendari ens seguirà ensenyant un diumenge igual com els anteriors i els que estan per venir, però cada dia és únic i especial. Cada dia és bonic. No importa si estem sols o envoltats de gent. El que importa és que estem bé. El que importa és que som a casa.

    Farem un bon dinar acompanyat d’una agradable sobretaula i jocs d’entreteniment. Per la finestra veurem que al Pirineu ja hi ha neu i que el riu porta aigua molt neta. Sortirem al balcó i veurem el carrer ple vida, amb gent amunt i avall. Algunes persones amb pinta d’excursionistes novells i d’altres més experimentats. Algun despistat que no té clar on ha anat a parar i tothom fent fotografies als balcons que encara floreixen molt vius i colorits.

    No hi ha dos dies iguals i aquest fet tan senzill i inevitable fa que un diumenge qualsevol no sigui mai com qualsevol diumenge.