• Desescalada

    67. Mix i el seu cascabell

    «Mix i el seu cascabell» és un dels contes de la meva infantesa. M’agradava moltíssim. Em semblava màgic el cascabell que era capaç de tornar-se negre i deixar de brillar quan el gat deia una mentida. Quina tendresa em despertava quan l’animaló reconeixia que havia mentit.

    Aquest conte, com és fàcil d’imaginar, el vaig perdre. Durant molts i molts anys el vaig trobar a faltar però no sabia com buscar-lo. Un cop inmersa en l’era digital on pots anar a San Google a demanar-li el que vulguis, llavors no sabia què demanar-li. No recordava el nom del conte ni l’autor. No sabia per on començar a buscar. Feia algunes recerques, si, perquè no fos dit, però no m’aportaven cap resultat. Tampoc no el trobava en cap llibreria.

    Com sol ser habitual en molts àmbits de les nostres vides, el dia menys esperat vaig trobar una pista. Estava mirant videos a Youtube, concretament uns reportatges de TV2 en què ensenyaven les biblioteques casolanes de personatges famosos.

    Aquell dia tocava la biblioteca de la cantant Alaska. Vaig veure que hi havia dues parts. Cada una durava mitja hora i vaig pensar que m’esperava una hora d’allò més interessant perquè sabia que Alaska és una persona excèntrica, si, però altament intel·ligent i culta. Així que estava preparada per deixar-me sorprendre pel contingut dels seus records de paper.

    Va ser a la segona part on Alaska ensenyava uns contes que tenia guardats a la part de baix d’una prestatgeria. Els contes d’en Ferrandiz, deia. Em vaig posar alerta de seguida. Aquell conte que ensenyava era molt igual al meu conte de la infantesa! Alaska deia que el guardava com un tresor.

    videocaptura

    Gràcies a ella i a aquell reportatge vaig poder buscar per internet el meu conte de Ferrandiz. Ara el tinc a casa, guardat en una vitrina.

    El guardo com el tresor que és.

    67 dies de confinament. Desescalant.

    Deia Juan Rulfo: » La imaginació és infinita, no té límits, i s’ha de trencar allà on es tanca el cercle»

  • Cullerades del Confinament

    38. Deu coses que fem bé

    Cullerades del confinament

    1. Somriure – tant és si el fem sincer com forçat ( si el forcem s’acaba estovant i esdevé sincer! ) . No importa si és recte o tort, si el llavi està cremat o té una pupa, si està pintat o no,… només importa somriure. Prova-ho també i sobretot quan no en tinguis ganes.
    2. En aquests dies molts podreu dir que feu bé el pa i els pastissos, perquè a aquestes alçades el confinament té gust a galeta i xocolata. O no ?
    3. teletreball. Com no. Ens costarà més o menys però aqui estem. Teletreballant i tirant endavant.
    4. Tenir paciència. No fa falta cap comentari 🙂
    5. Saltar, ballar i fer el pallasso. Hem descobert aquests dies que tots tenim una faceta pallassa per explotar.
    6. Valorar les petites coses: les mirades, un raig de sol, una trucada… que res no és permanent.
    7. Negociar. Ara tot s’ha de negociar. A la feina, a casa, amb els més petits i amb els més grans. Respirem fons i… arribem a un acord. Sempre.
    8. Acceptar. Que no vol dir resignar. Acceptem el que tenim amb més energia que mai.
    9. Sabem ser bons companys i bons amics.
    10. Sabem ser solidaris. Ara si que si.

    38 dies de confinament.

    #delsys #contes #confinament #joemquedoacasa

    Miquel Marti i Pol
  • Cullerades del Confinament

    31. Planning de la Tranquil·litat

    Cullerades del confinament

    Eus aqui que en aquells temps on tot es feia i es desfeia sense ordre ni concert, pels voltants del petit Regne de Delsys hi havia una persona que sabia ordenar. Recordeu com l’Arquitecte Reial ens va ensenyar a col·locar bé tots el maons? Doncs l’Assessor del Regne ens va ensenyar a posar ordre sobretot a la nostra tranquilitat.

    Tenir algú que et guia pels camins més difícils i complicats de les altes esferes estatals s’agraeix molt. L’Assessor del regne és una persona entregada, propera i extremadament professional.

    Al nostre Regne l’apreciem molt i és un més de la familia. Tu també contribueixes a fer que el camí no s’aturi. Gràcies Miquel.

    31 dies de confinament

    #delsys #contes #confinament #joemquedoacasa

    Miquel Martí i Pol